21 september 2012

Fab Friday



Efter lite funderingar fram och tillbaka har jag kommit fram till att det nog kunde vara ganska trevligt med ett litet deltidsjobb även här i Glasgow, och därför var det jag som traskade runt i stan med en hög CV:n i handen i eftermiddags. Jag nöjde mig med att gå in på två stora hotell än så länge, och med tanke på att det kändes rätt lovande på båda ställena idag är jag mer än nöjd och låter saken vila i en vecka eller två.

Radisson är väl det ställe jag har störst chans på teoretiskt sett eftersom jag redan jobbat/jobbar inom samma kedja, men å andra sidan var det en smått skräckinjagande upplevelse bara att göra ansökan... Hela stället osar av lyx och stil, och det första som mötte mig när jag gick in i den enorma lobbyn var två vakter i hatt och stövlar som undrade vad jag hade där att göra (typ). Detta följdes av 45 minuters formulär-ifyllande där jag bland annat fick svara på vad mina mål med livet var, vilka skolor jag gått på och vilka kvalifikationer jag fick ut av det, vad adress och telefonnummer till mina fyra senaste arbestgivare var (tack gode gud för Google på mobilen!) samt vad jag hade haft för lön på mina fyra senaste arbetsplatser. Mirakulöst nog lyckades jag förstå och knåpa ihop svar på alla frågor, men jag får erkänna att jag var lite skakis när jag gick därifrån...

Nu är det alltså bara att hålla tummarna som gäller, och så får vi väl se var det hela slutar helt enkelt. I övrigt har jag haft en lite lagom händelserikt liv sedan sist. IKEA-turen blev med än lyckad (bilder på mitt boende kommer snart), efterföljdes av en tacosmiddag och sedan var jag och Frida på Jelly Baby för ett kärt klubb-återseende. I morgon ska vi ha inflyttningsfest vilket ska bli himla kul, så ikväll är vi hemma alla fyra. Personligen tänkte jag passa på att se Pearl Harbor för första gången i mitt liv, och det faktum att Frida bakat hallon/vanlij-cup cakes försämrar inte situationen.


Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar