10 september 2016

Manaden M






Det njuts av hostsolen har, som ni kanske ser. Ah september, denna favoritmanad! Tillsammans med december da... Och maj... Och sa har vi ju juni...

Det var precis en sadan har morgon jag behovde, efter en av de stressigaste veckor jag haft sedan jag slutade universitetet. Vi har tva stora projekt pa jobbet med deadlines nasta vecka, och det borjar kannas i magen om vi sager sa. Lite stress och press ar roligt, men i torsdags och fredags blev jag bittert pamind om hur det kanns nar det blir lite for mycket och kroppen kokar over. Tur att jag har Klippan Sami pa hemmaplan som haller mig nere pa jorden och stoppar karusellen nar den borjar snurra ivag alldeles for fort. Och sa ar han en jakel pa att koka te!

Idag fokuserar jag i alla fall pa att lagga detta at sidan, och pa att njuta av nuet. Det som i morse skulle bli en kort tur till affaren for att kopa frukost forvandlades till en promenad pa ungefar tre timmar, frukost pa en uteservering i parken och P3 Dokumentar i horlurarna. Livet.

Ikvall blir det utekonsert i Glasgow Green. Det fina vadret ska halla i sig hela kvallen och BBC Proms bjuder in till konsert, kul med lite annorlunda lordagskvallsunderhallning!

1 kommentar:

  1. Gick du vilse?

    Blev inte Sami orolig för att du inte kom hem från affären? Och hungrig när han inte fick någon frukost?

    Fast det är klart, han kunde ju "put the kettle on".

    För din del verkar det gälla att tänka som det står på Mamis mugg på jobbet "Keep calm. Carry on!"

    /Pp

    SvaraRadera